Nieuws

Een nieuwe geïntegreerde service zorgt voor een hogere kwaliteitsnorm van Chiquita-bananen

Nieuws

maart 31st 2020 ・ 10 leestijd in min

Chiquita Brands International, ’s werelds meest toonaangevende bananenbedrijf, heeft een nieuwe, speciaal toegeruste en geïntegreerde containerservice ingevoerd die de lat nog hoger legt wat betreft het behoud van de premiumkwaliteit van Chiquita-bananen overal ter wereld.

De nieuwe logistieke service maakt nu gebruik van vijf containerschepen om bananen van Centraal-Amerika naar de Europese haven in Vlissingen te transporteren – een modern knooppunt waarvandaan Chiquita alle Noord-Europese bestemmingen kan bedienen met de beste transittijden in de sector.

De investering in deze nieuwe service zorgt voor versere bananen met een langere houdbaarheid, dankzij de nieuwe ultra-efficiënte containers die een positieve impact hebben op de kwaliteit van het fruit omdat ze gebruikmaken van software die automatisch de compressor van de containers regelt en zo dus de omstandigheden in de container beheerst. Dit heeft ook nog eens een positieve impact op het milieu, omdat de CO2-uitstoot jaarlijks met 17.000 ton wordt gereduceerd. Elke nieuwe container is namelijk 50% efficiënter in energieverbruik dan oudere modellen.

Daarnaast verminderen de nieuwe vaartuigen de handlingtijd voor fruit in havens en is de opslagcapaciteit met 12,5% toegenomen, dankzij een efficiëntere opslag van oorsprong tot bestemming, waardoor de koudeketen gegarandeerd blijft. Door deze verbeteringen kunnen per reis met minder energie meer bananen worden vervoerd, terwijl de kwaliteit van het fruit gegarandeerd is.

Terugkijkend op de afgelopen jaren waarin we aan de upgrade van de containervloot hebben gewerkt, kunnen we met trots vaststellen dat we iets bijzonders hebben gerealiseerd. We besparen een ongekende hoeveelheid energie; de equivalent van de CO2 die 3.000 auto's in een jaar uitstoten. Op 9 januari vertrok het eerste schip met deze nieuwe service vanuit Centraal-Amerika naar de haven van Vlissingen, een nieuw, modern knooppunt von waaruit Chiquita alle Noord-Europese bestemmingen kan bedienen met de beste transittijden in de sector. Chiquita is er trots op zijn klanten de beste service in kwaliteit, tijd en efficiency te bieden.

Carlos López Flores, president van Chiquita

Chiquita Brands International, bekend om zijn iconische blauwe sticker, zet zich onvermoeibaar in voor het toepassen van oplossingen voor een duurzamere toekomst.

  • Gepersonaliseerde recepten: toegang tot geavanceerde filters, recepten beoordelen, jouw favorieten bewaren in je persoonlijke bananenruimte.
  • Bevoorrechte toegang tot speciale weggeefacties en wedstrijden.
  • Stel je dieetvoorkeuren in en sla je meest geliefde lifestyle-artikelen op.

Word lid!

Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!

Copy link