De lekkerste banaan van de hoogste kwaliteit | Chiquita bananen

lekkerste banaan

Hoewel we 150 jaar oud zijn, is het hart van het merk Chiquita nog jong! Bij Chiquita streven we er altijd naar om voorop te lopen en om met onze visie voor de toekomst altijd bij te dragen aan een betere wereld. Daarom zijn we er trots op te kunnen zeggen dat duurzaamheid en milieubescherming onze hoogste prioriteit zijn.

De banaan van Chiquita: het veelzijdige fruit

Het Chiquita verhaal

Duurzaamheid

Stickerverzameling

Ontdek alles over Chiquita

De lekkerste banaan van de hoogste kwaliteit

Ons team doet er alles aan om manieren te vinden om onze bedrijfsdoelen te ondersteunen en tegelijkertijd de planeet te beschermen. Maar we bieden je natuurlijk ook de meest heerlijke zoete en gezonde snack. De banaan! Tot onze initiatieven behoren onder meer duurzame landbouw, biodiversiteit, gendergelijkheid en het versterken van de positie van vrouwen, maar ook manieren om onze commerciële leveranciersbasis te versterken, verpakkingsfabrieken te verbeteren, controle te nemen over onze logistiek en verzending en nieuwe merkposities opnieuw te lanceren.

 Η πιο Νόστιμη και Ποιοτική Μπανάνα

Duurzaamheid. Wat er schuilgaat achter de blauwe sticker

“Deze zegel aan de buitenkant, betekent dat binnenin het beste zit”

Al meer dan 70 jaar zijn onze iconische blauwe stickers het zegel van fruit van hoge kwaliteit, een vorm van entertainment en een manier om ons verhaal over duurzaamheid te helpen vertellen.

De afgelopen jaren heeft Chiquita talloze leuke limited editions van haar Blauwe Sticker gemaakt – met aandacht voor fitness , artwork van fans, oorzaak-gerelateerde problemen en andere unieke ontwerpen gemaakt door bekende kunstenaars zoals Romero Britto. Wie trouwens ook veel van Chiquita stickers af weet, is Becky Martz. Wil je haar verhaal lezen over hoe ze stickers verzamelde om mensen te verbinden?

Ontdek alle blauwe Chiquita-stickers in beperkte oplage!

ONTDEK

Kwaliteit zit in ons DNA – van het zaadje tot in het schap

Een van de redenen waarom Chiquita bekend staat als ’s werelds beste bananenmerk is vanwege onze scherpe focus op het leveren van producten van de hoogste kwaliteit. Ons team – de medewerkers achter onze sticker – is wat onze producten zo bijzonder maakt.

  • Investeringen in het beschermen van fruit
  • Programma’s voor duurzame landbouw
  • Ontwikkeling van infrastructuur voor verpakkingsfabrieken
  • Voortdurende verbeteringen in de verpakking
  • Nieuwe schepen en modernisering van havens
  • Gerenoveerde containervloot

Bananen zijn het meest herkenbare fruit op aarde!

Denk je weleens na over de zin van het leven? En stelde je jezelf weleens de vraag waarom bananen krom zijn en niet recht? Met de zin van het leven kunnen we je niet verder helpen, maar we kunnen je wel vertellen waarom bananen krom zijn. Wat tromgeroffel graag… dat komt door de zon! Bananen zijn krom zodat ze het meeste zonlicht kunnen opnemen…

LEES MEER

Onze initiatieven voor duurzaamheid

Bij Chiquita staan duurzame landbouw en milieubescherming altijd voorop. Zodra de natuur en de zwaartekracht hebben gedaan wat ze moeten doen bij het produceren van onze bananen, zorgen onze bekwame medewerkers ervoor dat de Chiquita bananen op je fruitschaal van optimale kwaliteit en vooral duurzaam zijn. Elke Chiquita banaan doorloopt een reeks strenge kwaliteitscontroles voordat ze de iconische blauwe sticker krijgen. Zo weten we zeker dat een Chiquita banaan op de meest duurzame manier die we kennen bij je wordt afgeleverd.

Onze iconische blauwe sticker staat voor onze toewijding aan duurzaamheid en de bescherming van het milieu. Het inspireert ons ook om iets goed te doen en terug te geven. Daarbij staan duurzame landbouw, biodiversiteit, de versterking van de positie van vrouwen en gendergelijkheid centraal bij alles wat we doen. Zo zorgen we ervoor dat onze medewerkers in de hele toeleveringsketen gelukkig, gezond en gemotiveerd zijn.

Gendergelijkheid en de verbetering van de positie van vrouwen

Gendergelijkheid is een belangrijke uitdaging op de bananenplantages in Latijns-Amerika. In dit arbeidsintensieve werk, op afgelegen boerderijen die gedomineerd worden door mannen, zijn vrouwen vaak kwetsbaar voor geweld, discriminatie, intimidatie en seksuele intimidatie. Als een van ’s werelds meest iconische bananenmerken hebben we de taak op ons genomen om op te komen voor de rechten van de vrouw. We werken er hard aan om ervoor te zorgen dat er gedragscodes worden opgesteld om incidenten te voorkomen.

LEES MEER

Chiquita loopt voorop in het behoud van biodiversiteit

Chiquita neemt ook maatregelen om de biodiversiteit bij het verbouwen en leveren van onze voedzame bananen te behouden en te verbeteren.

  1. We beschermen en promoten de biodiversiteit op onze boerderijen. We zorgen ervoor dat er geen extra boskap plaatsvindt voor landbouwuitbreiding. Boerderijen mogen sinds 2005 geen hoogwaardige ecosystemen hebben platgebrand of gerooid en moeten beschermde gebieden creëren of nieuwe bomen planten om te compenseren voor de bossen die zijn gekapt of de ecosystemen die zijn beschadigd tussen 1999 en 2005.
  2. De productie moet worden beperkt tot gebieden die langdurige teelt kunnen ondersteunen. Land dat niet geschikt is voor dit doel, moet in zijn natuurlijke staat worden teruggebracht.
  3. We minimaliseren de impact van onze activiteiten op de biodiversiteit. We gebruiken een aantal methoden om onze impact te minimaliseren, zoals productrotatie en goede landbouwpraktijken, zoals preventieve ontbladering, plaagmonitoring en het gebruik van vallen.
  4. We ontwikkelen baanbrekende herbebossingspartnerschappen met onze stakeholders.

Duurzaamheid op de lange termijn. Geen banaan gaat verloren!

Bananen zijn een essentieel voedsel voor miljoenen mensen over de hele wereld. Als onderdeel van onze toewijding aan duurzaamheid, is het doel van Chiquita dat er tegen 2020 geen fruit meer wordt weggegooid. Zelfs als sommige bananen gekneusd zijn, kunnen ze nog steeds prima worden gebruikt. Zo kunnen we ze bijvoorbeeld aan boeren geven om hun vee mee te voeren.

ONTDEK