CO2 Neutraal
Klimaatveranderingen
Klimaatveranderingen
Chiquita verbouwt al meer dan 120 jaar bananen in Midden-Amerika en is er getuige van dat het klimaat aan het veranderen is. De opwarming van de aarde zorgt voor meer grillige neerslag, orkanen en overstromingen die een negatieve invloed hebben op het levensonderhoud van de werknemers, hun gezinnen en de gemeenschappen waarin ze leven, evenals een consistente productbeschikbaarheid voor klanten en consumenten van Chiquita.
Co2 uitstoot
Co2 uitstoot
De afgelopen jaren heeft Chiquita actief gewerkt aan het verkleinen van de CO2-voetafdruk door middel van wat de ‘Farmers code’ wordt genoemd, onderdeel van het Behind the Blue sticker duurzaamheidsprogramma van Chiquita. Door optimalisatie van de supply chain en introductie van energiezuinige containers etc. is in de periode 2013 – 2019 een grote reductie van de CO2 uitstoot gerealiseerd.
30by30
30by30
Chiquita heeft zojuist het ‘30by30’ initiatief aangekondigd dat tot doel heeft de co2 uitstoten in Chiquita activiteiten tegen het einde van 2030 met nog eens 30% te verminderen. Deze ambitieuze doelstelling is gevalideerd door de SBTi (Science Based Target Initiative) https://sciencebasedtargets.org/ die zal verantwoordelijk zijn voor het meten van en rapporteren over de voortgang van Chiquita. Chiquita is er trots op het eerste wereldwijde fruitbedrijf te zijn dat zich inzet om zijn doelstellingen en vooruitgang onafhankelijk te laten controleren en verifiëren door the SBTi.
CarbonNeutral®
Chiquita gaat voor CO2 neutraal
Onze Co2 uitstoot
Co2 reductieplan
What’s next
Voor de toekomst heeft Chiquita een volledig gedetailleerd stappenplan ontwikkeld tot 2030. Er zijn duidelijke doelstellingen geformuleerd om het energieverbruik te verminderen, over te schakelen op groenere elektriciteit met behulp van zonnepanelen of windturbines, het dieselgebruik te vervangen door over te schakelen op biobrandstoffen of elektrische voertuigen en om de uitstoot van stikstof te verminderen van meststoffen zijn onder andere initiatieven. Om dit te bereiken, zijn investeringen en kosten nodig, en moet er slimmer worden gewerkt.
Chiquita’s wereldwijde ‘30by30’ betrokkenheid, samen met de lancering van de eerste koolstof neutrale Chiquita banaan, markeren een opwindende mijlpaal in de langdurige toewijding aan duurzaamheid en positioneert het bedrijf zich aan de top in de strijd tegen klimaatverandering.