Nieuws

De bussen van Chiquita zijn terug in Londen en ze zijn elektrisch!

Nieuws

juli 25th 2022 ・ 5 leestijd in min

Londen, Verenigd Koninkrijk – 25 juli 2022

Chiquita brengt met de bananengele dubbeldekkerbussen een zomerse favoriet terug naar de straten van Londen. Dit jaar geeft de campagne een duurzame draai aan een Londens icoon, met elektrische bussen die van half juli tot half augustus op centrale routes door de stad rijden en zo de CO2-uitstoot verminderen.

Dit is het achtste opeenvolgende jaar dat Chiquita deelnam aan de campagne met Londense bussen, die merken de mogelijkheid biedt om een platform te ondersteunen dat actie onderneemt tegen klimaatverandering. De campagne maakt voor het eerst gebruik van zeven groene en CO2-neutrale elektrische bussen om de CO2-uitstoot en luchtvervuiling te verminderen. De bussen rijden langs centrale en vervuilende routes in een poging om de ecologische voordelen van het openbaar vervoer te maximaliseren. Onderweg ligt de nadruk op de superieure smaak en kwaliteit van Chiquita en proberen we te laten zien hoe leuk het kan zijn om gezond te eten en leven. De niet-te-missen bussen dragen de kenmerkende gele en blauwe kleuren van Chiquita, en brengen de leuke en speelse toon van het merk over die de consument zo aanspreekt.

Het is eer grote eer dat Chiquita de straten van Londen opnieuw op mag fleuren. Met de overgang naar duurzame alternatieven hoeven gekoesterde tradities immers niet verloren te gaan. Met veel plezier ondersteunen we de elektrische verandering, omdat Chiquita zich inzet om in alles wat we doen een duurzame toekomst voor consumenten te creëren.

Peter Stedman, Directeur Duurzaamheid bij Chiquita

Chiquita zet zich in voor duurzame praktijken binnen alle merkinitiatieven, inclusief de partnerschappen. Als consumenten aan Chiquita denken, hopen we dat ze niet alleen aan een lekkere banaan denken, maar ook aan al het goede dat er achter onze blauwe sticker zit. Ons doel is om twee iconen te combineren - de rode dubbeldekkerbus in Londen en de gele Chiquita bananen, die de stad beide nog een jaar lang kleur mogen geven.

John Cockle, Sales and Market Director bij Chiquita, Verenigd Koningkrijk en Ierland

Chiquita is sinds 1944 een makkelijk te herkennen merk. Dat was het jaar dat het merk zijn wereldberoemde Chiquita-jingle introduceerde. Vandaag de dag wil Chiquita consumenten informeren over de gezondheidsvoordelen van Chiquita bananen en over de duurzame praktijken die we initiëren via het Behind the Blue Sticker-programma. Deze inspanningen zorgen ervoor dat Chiquita bananen van de hoogste kwaliteit levert en tegelijkertijd een duurzame toekomst voor zijn landbouwgemeenschappen en consumenten ondersteunt.

  • Gepersonaliseerde recepten: toegang tot geavanceerde filters, recepten beoordelen, jouw favorieten bewaren in je persoonlijke bananenruimte.
  • Bevoorrechte toegang tot speciale weggeefacties en wedstrijden.
  • Stel je dieetvoorkeuren in en sla je meest geliefde lifestyle-artikelen op.

Word lid!

Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!

Copy link