Duurzaamheid
Nieuws
december 2nd 2020 ・ 4 leestijd in min
Hoewel je misschien denkt dat bananen allemaal hetzelfde zijn, zijn we er bij Chiquita trots op dat we de beste kwaliteit en de lekkerste bananen produceren.
Van zaadje tot in de winkel, we zorgen ervoor dat elk onderdeel van het bananenproductieproces met de grootst mogelijke precisie en zorg wordt behandeld. Laten we eens nader bekijken waarom wij geloven dat Chiquita het beste bananenmerk is!
Onze telers, plukkers en verpakkers zijn de beste in de branche. Ze werken er hard aan om ervoor te zorgen dat onze Chiquita bananen in de best mogelijke staat en in het optimale rijpheidsstadium in jouw winkelmandje terechtkomen zodat jij ze mee naar huis kunt nemen. Het produceren van heerlijke gezonde snacks die van superieure kwaliteit zijn, vormt de kern van alles wat we doen.
We hanteren de hoogst mogelijke normen: we besteden geweldige zorg aan alles, van de manier waarop onze bananenplanten worden gekweekt (en de mensen die ze kweken) tot de manier waarop ze in de winkel worden gepresenteerd. Dit komt omdat we weten dat de aandacht voor deze details het verschil maakt tussen een werkelijk geweldige banaan en de rest.
Uit ons onderzoek* is gebleken dat 96% van de consumenten over de hele wereld niet alleen het merk Chiquita herkent, maar ons ook hoog cijfer geeft op het gebied van smaak, versheid en kwaliteit. Als we niet zo geel waren, zouden we blozen! De bananenindustrie is een snel evoluerende en zeer concurrerende markt, en we hebben hard moeten werken om dit niveau van erkenning en waardering te bereiken. We zijn altijd op zoek naar geweldige nieuwe manieren om aan de behoeften van onze consumenten te voldoen en we zijn ongelooflijk blij dat dit wordt erkend. Bedankt, bananenliefhebbers!
* Bron: US Brand Health Tracker opgesteld in oktober 2019
Uit een enquête uit 2019* bleek dat 72% van de consumenten kwaliteit en versheid als de belangrijkste kenmerken beschouwt bij het kopen van bananen – meer nog dan bij de rest van het fruit dat ze kopen. Dit is een iets waar we veel om geven, en door middel van zeer strikte regelgeving en eenvoudige, makkelijk te begrijpen instructies kunnen we ervoor zorgen dat alleen het beste fruit in de schappen van jouw winkel terechtkomt. Onze bananen moeten worden behandeld als de kostbare lading die ze zijn en moeten worden opgeslagen in een koele en vochtige ruimte onder strikte temperatuurcontrole en ideale ventilatie. Iedereen in de toeleveringsketen heeft toegang tot onze instructies, dus iedereen heeft alle kennis die nodig is om onze bananen op hun best te behandelen en te presenteren.
* Bron: Nielsen Consumer Decision Hierarchy-rapport – Amerikaanse bananencategorie, uitgevoerd in Q2 2019
Bananen moeten er in de winkel gewoon goed uitzien – punt uit! We hebben nauw samengewerkt met onze rijpers, retailers en andere partners om een slimme kleurenschaal te creëren die de aanbevolen kleur weergeeft voor het bestellen en verkopen van onze bananen – zodat onze retailers er zeker van kunnen zijn dat ze hun klanten (jij) bananen van optimale rijpheid (en kleur) voorzien. Meer dan de helft van de consumenten heeft ons verteld dat de kleur en het uiterlijk erg belangrijk zijn als ze bananen willen kopen – en als mensen impulsief bananen kopen, is dat meestal omdat ze er zo goed uitzien. Dit helpt onze klanten om te bepalen hoe ze willen dat hun Chiquita bananen eruitzien wanneer ze ze kopen, en we hebben ook een kleurenschaal op zakformaat met de aanbevolen kleur voor het bestellen en verkopen, zodat onze retailers er zeker van kunnen zijn dat ze bananenliefhebbers fruit geven dat ze echt graag willen kopen. Het is een zeer praktisch hulpmiddel dat iedereen kan gebruiken om de kwaliteit en het beste uiterlijk van plant tot bord te behouden. Wil je nog meer weten over de kleuren van je favoriete gezonde tussendoortje? Bekijk dan onze blog eens.
We hebben een deskundig team van retailspecialisten in de VS en Europa die de winkels bezoeken waar onze bananen worden verkocht om ons speciale auditproces uit te voeren dat ervoor zorgt dat Chiquita bananen altijd van de hoogste kwaliteit zijn wanneer ze in de winkel worden gepresenteerd. Door dit naadloze proces en een systeem van derden te gebruiken, kunnen onze verkoopteams en retailers ervoor zorgen dat de winkelomstandigheden voor onze kostbare bananen altijd perfect zijn. We zijn er trots op voorop te lopen op het gebied van bananenkwaliteit en -innovatie, en onze investeringen in de zorg voor onze bananen om topkwaliteit en smaak te garanderen.
Al meer dan 70 jaar is onze iconische blauwe sticker het keurmerk voor ons kwaliteitsfruit en een vorm van entertainment. Door de jaren heen hebben we leuke limited editions van onze blauwe sticker uitgebracht, waarbij we gebruikmaken van de nieuwste technologie of entertainment en afbeeldingen van bekende artiesten, en we focussen ons op belangrijke doelen waar we gepassioneerd over zijn, zoals het bewustzijn van borstkanker. Daarover vind je op deze pagina meer. Wanneer je de mooie gele schil van je Chiquita banaan afpelt, ontdek je een onvergetelijke smaak en kwaliteit, en ook echt superhoeveelheden belangrijke vitamines en mineralen zoals de ‘gelukkige’ vitamine B6 en kalium, die goed is voor het hart en de bloeddruk. Om dit te laten zien en om te laten zien dat we de grootste zorg nemen, hebben we op alle bananen een blauwe sticker geplakt. Mensen vinden het geweldig om ze te verzamelen en we vinden het helemaal top om geweldige nieuwe manieren te vinden om onze stickers te presenteren!
Onze iconische blauwe sticker vertelt ook ons verhaal over duurzaamheid. We zetten ons in voor duurzame landbouw, biodiversiteit en we willen graag iets terugdoen voor de gemeenschappen waarin we onze bananenplantages verbouwen. We werken voortdurend aan het creëren van efficiëntere en duurzamere processen in onze hele toeleveringsketen, en we zorgen voor een gelukkig en gezond personeelsbestand dat gendergelijkheid en de positie van vrouwen versterken, erkent. Daarover vind je op onze blog meer. Onze Farmer’s code is gebaseerd op het verbeteren van de efficiëntie, het verhogen van de opbrengst en het verminderen van onze impact op het milieu, en we werken er ook hard aan om ervoor te zorgen dat er geen banaan wordt verspild. We doen enorm ons best om het watergebruik te minimaliseren en de waterkwaliteit te beschermen, en ons beleid is gebaseerd op de resultaten van WWF-onderzoeken.
Zoals je kunt zien, gaat er achter Chiquita bananen veel meer schuil dan een heerlijke vrucht met een taaie gele schil. Vergeet niet de volgende keer dat je een tros bananen voor je mandje haalt, naar de blauwe sticker te zoeken – het is de garantie voor alle belangrijke dingen waar we in geloven: smaak, kwaliteit, zorg en een echt gepassioneerde toewijding aan duurzaamheid.
Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!