Nieuws
maart 31st 2020 ・ 10 leestijd in min
De ANDY’s vieren moed, innovatie en aanstekelijke ideeën, die de grenzen van de reclame-industrie verleggen.
In maart 2018 werden Wieden+Kennedy en Chiquita tot een van de winnaars van 2018 uitgeroepen en ontvingen een Gold Award in de IDEA-categorie voor de Chiquita bananenzon.
"We hebben er altijd naar gestreefd om bergen met ons werk te verzetten, maar tot nu toe was het verplaatsen van de op vier na grootste natuurlijke satelliet in ons zonnestelsel slechts een fantasie", aldus Wieden + Kennedy-medewerker Jarrod Higgins.
In 2017 kondigde Chiquita een samenwerking aan met creatief bureau Wieden+Kennedy en onthulde vervolgens een nieuwe campagne onder de naam “We Are Bananas.” Het bureau wilde de lange traditie van plezier en unieke verhalen van het merk onderstrepen en heeft Chiquita geholpen een aantal initiatieven op het gebied van de guerillamarketing te starten.
Op planetaire schaal kaapte het merk een van de meest besproken momenten in het jaar, de zonsverduistering, met “De Chiquita bananenzon.” Op 21 augustus plaatste Chiquita de maan tussen de aarde en de zon en, op twee glorieuze momenten voor en na de totale zonsverduistering veranderde de brandende gasbal in het midden van ons zonnestelsel in een gigantische banaan. Het evenement was een eenmalig hemels fenomeen voor iedereen in Noord-Amerika.
“We zijn echt overweldigd door deze erkenning van een van de meest prestigieuze prijzen in de reclamewereld, de ANDY’s”, zegt Director Consumer Marketing van Chiquita North America Carolina Villarreal. “We streven naar groei binnen een gestandaardiseerde categorie met goed en opwindend werk dat de grenzen van conventionele marketing op onverwachte manieren opzoekt. Deze prijs spreekt boekdelen over onze doelstelling van voortdurende toewijding aan onze consumenten en klanten.
Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!