Duurzaamheid
maart 8th 2021 ・ 2 leestijd in min
Chiquita begrijpt haar verantwoordelijkheid als wereldburger en erkent de behoefte om de positie te versterken van vrouwen in de AGF-industrie, die traditioneel geleid werd door mannen. Nu Internationale Vrouwendag op 8 maart nadert, blijft Chiquita werken aan haar doel om volledige gendergelijkheid te bereiken in alle activiteiten. Door verschillende beveiligingsinstrumenten voor werknemers te implementeren, op vrouwen gerichte merkinitiatieven te lanceren en moeders thuis te ondersteunen wil Chiquita haar gewaardeerde vrouwelijke werknemers verenigen en versterken, evenals de vrouwen die over de hele wereld genieten van de smakelijke gele bananen.
Chiquita is de uitdaging aangegaan om haar vrouwelijke personeelsbestand uit te breiden en te verheffen, en om vrouwelijke consumenten een gevoel van vreugde en comfort te bieden tijdens dit ongekende jaar. We hopen dat onze initiatieven voor het versterken van vrouwen een positief voorbeeld kunnen zijn voor andere leiders in de voedselindustrie en daarbuiten.
Bananenboerderijen vormen traditioneel door mannen gedomineerd, fysiek werk in afgelegen gebieden, wat vrouwen bijzonder kwetsbaar kan maken. Chiquita heeft verschillende beveiligingsinstrumenten ingevoerd om haar werknemers te beschermen en ongepast gedrag te voorkomen. Sinds 2011 is Chiquita een IUF– en COLSIBA-overeenkomst aangegaan om de rechten van werknemers te bevorderen, met name voor het bevorderen van gendergelijkheid en het beschermen van vrouwen op de werkplek, wat de enige overeenkomst in zijn soort is voor een internationaal bananenbedrijf.
Bovendien werkt Chiquita er actief aan dat alle stemmen binnen het bedrijf vrijelijk kunnen worden gehoord en dat vrouwen zich veilig voelen om hun zorgen te uiten zonder terugslag. Een belangrijk onderdeel van deze cultuur is een speciale hulplijn, die 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar is, zodat werknemers anoniem elke vorm van discriminatie of intimidatie kunnen melden.
Chiquita’s toewijding aan het verheffen van vrouwen gaat veel verder dan de interne activiteiten. Elk jaar toont het merk zijn steun in de strijd tegen borstkanker, wat zorgt voor 25% van alle gevallen van kanker bij vrouwen, door zijn iconische blauwe sticker roze te kleuren tijdens de Borstkanker-bewustzijnsmaand. Het bedrijf onderhoudt ook jaarlijkse samenwerkingsverbanden met verschillende verenigingen zoals Pink Ribbon, American Cancer Society en Girls vs Cancer in hun inspanningen om onderzoek te doen en patiënten, overlevenden en zorgverleners te ondersteunen.
Chiquita erkent de uitdagingen waarmee vrouwen te maken kunnen krijgen tijdens het werken vanuit huis of het assisteren bij virtueel leren, en daarom heeft Chiquita ook door kinderen goedgekeurde recepten en gezinsvriendelijke activiteiten voor moeders aangeboden om met hun kleintjes thuis te doen, om zo de stress van het afgelopen jaar deels te verlichten.
Bezoek www.chiquitabrands.com voor meer informatie over de initiatieven voor gendergelijkheid van Chiquita.
Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!